Hatiku Dan Hatimu Menjadi Satu Rasa...PannnnassssThank You Visit Me...Plz..come again..

Tuesday, December 13, 2011

Buat Duit Dari Rumah..siapa tak nak kan!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...Wah.....!!!..tajuk nie menarik perhatianku suatu ketika dulu.Aku sampai tak senang duduk.Apalagi dengan kecekapan pengiklan mempromosikan link-link mereka ke emel2 tanpa putus2.kata2 semangat mula membakar fikiran dan hati mula tertarik-tarik, resah gelisah, rasa tak tenang, rasa terkilan, rasa pelbagai rasa andai kata terlepas peluang itu.mulalah berangan2 dgn kata2 DUIT MASUK BANK BERTUBI-TUBI....segalanya akan menyelesaikan masalah yang ada, ditambahkan pulak duit gaji memang tak pernah cukup, apa yg difikir itulah jalan terbaik utk tambah pendapatan sampingan.
Wah!!!...masa tu tak fikir tentang risiko, tentang bebanan dan tentang kemampuan apalagi tentang melayari perniagaan tanpa batasan dgn alam maya ini(internet.com)...hati dah suka semua tak nampak yg perjalanan itu perlu dilalui dgn onak dan duri jua...apa yang nampak..indah...nyaman..selesa...bahagia...aman..bla...bla...bla...!!!

Buat duit memang mudah tapi payah utk mendapatkannya......!!!
Sebab apa aku kata macam tu....utk mendapatkan perlulah ada usaha dan kesabaran, paling pun perlu ada kegigihan dan tidak mengalah utk sebarang kegagalan.



Tengok je penjual nasi lemak tapi jalan...kalau dia tak masak sedap siapa nak beli untuk kali yang ke 2?..betul tak!.silap hari bulan dia boleh bertahan 2 minggu je sebab arie2 kena bawa balik nasi tak laku, silap2 modal pun tak lepas..dah le rugi..penat pulak tu.

Kisah tu baru penjual nasi lemak tepi jalan..modal pun ciput je....kalau modal sampai RM100.00 secara online(melalui internet alam maya)..modal pun ciput..tapi kalau tak buat promosi..orang lain tak nampak..yelah..tanpa usaha le katakan...apa jadi dengan dia.......rugi le jugak..ilang RM100/- tanpa dapat apa. Cuba bayangkan disini..siapa yang untung antara dia dgn penjual nasi lemak dengan modal yang sama...????...jawaplah sendiri. Bagi aku tentulah penjual nasi lemak..kalau nasi dia tak laku seboleh2nya dia boleh makan sendiri dirumah..kenyang...nilai duit tu masih ada depan mata. kalau online..masuk rm100/-...apa yang kita dapat...ZERO....kalau time tu tak de duit langsung....nak makan camner?..lapar le jawapnya.




www.fesyendalamwanita.blogspot.comwww.fesyendalamwanita.blogspot.com

No comments: