Formula Duit Keras

Hatiku Dan Hatimu Menjadi Satu Rasa...PannnnassssThank You Visit Me...Plz..come again..

Thursday, June 7, 2012

Masa Aku Nak Labur Emas

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...Makin ligat aku menjenguk lamat web yang menceritakan kisah pelaburan emas yang berjaya dan harga emas yang memang berubah dari semasa ke semasa, harga emas makin meninggi naik kalo dibandingkan semasa aku membeli sekitar 90an nie. Sekitar tahun tu , memang harga emas murah kalo dibandingkan dgn harga sekarang nie, tapi pada zaman itu..emas kira mahal le jugak....tapi kalo diikutkan serupa je sebenarnya..
Cuma pada waktu....bab melabur emas dibank tidak diglamorkan seperti sekarang nie..hehehe...lagi pun mungkin terlampau sedikit info pasal pelaburan waktu itu...oooppp...atau aku memang tidak perihatin langsung kot..hahahha....sebab apa yg aku tau...aku pergi kerja balik kerja...hujung bulan dpat gaji..memang pergi bank ambik gaji..tapi tak pernah lak aku tanya kat kaunter pertanyaan pasal pelaburan emas atau apa je perlaburan...hehehe...sah aku memang tak PERHATIN....cuma aku nie kira perhatin kat kedai emas je..sebab hobi aku waktu tu adalah membeli cincin atau aper je barang kemas yang cantik dimata aku le...nasib aku nie jenis gila barang kema zaman bujang...ada gak le aku simpan..walaupun tak sampai 1 kilogram..hahhahah..janji ada alat perhiasan diri cukup le....


Seingat aku..sekitar awal tahun 2004 lebih kurang macam tu le...aku membeli emas menggunakan kad kredit..memang le aku ingat aku buat perkara bodoh waktu tu..harga pulak bawa rm100/gm..aku pun lupe sebenarnya..hehehehe...tapi bila aku tengok harga die sekarang melonjak naik...hahahaha...aku rasa tak rugi aku guna kad kredit aku waktu tu tuk beli emas tu...kredit limit aku lak baru sekitar rm10k..tapi aku tak balun abis le duit tu..aku simpan sikit.....tapi hampir 80% guna tuk beli emas sebenarnya.

No comments: