Formula Duit Keras

Hatiku Dan Hatimu Menjadi Satu Rasa...PannnnassssThank You Visit Me...Plz..come again..

Wednesday, July 11, 2012

Sambal Belacan Sedap Mak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...ermmmm....ermmm...mmmm....awwww!!!

cili pedas..berasap oooyoyoyo!!!
Alahai....jual seluar katak online le pulak....!!!!....tu aku rasa gegedang telinga aku cam nak pecah..hahaha...terasa mcm makan cili api jenis pedaas gile tu.....!!!!!tgok je biji cili tu kecik je...hahahaha..kecik-kecik cili api...nanti mulut kalau dah makan cili nie akan keluar api.....!!!!

sambal belacan kawan blog nie
Tengok tu...sedapnya kalo buat sambal belacan.........!!!!!.tumbuk lumat bok belacan ckit....masuk gula, perasa(pak Aji), garam dan asam jawa....sedap...jom cecah le dgn ape je jenis ulam.....photo nie bukan aku punya pun...aku search dlm google...dapat le aku kongsi rupa sambal belacan nie kat kawan yg tak pernah tgok sambal belacan...hehe..kalau org melayu tak pernah tgok nie...tak tau le pulak aku nak komen.......tapi inilah makan org melayu paling hip top...pop top..kick top...segalanya le top..semua restoran,hotel 5bintang pun ade..janji memang dia dalam malaysia...jgn kata tak ada.....sambal belacan menu dimana-mana restoran ada.

Tengok je jenis ulamnya....nie le sebahagiannya dari ulam-ulam yg biasa aku makan le....

Petai
pucuk gajus
buah mangga
 Kalau nak yang lainnya  ada agi seperti jering,pucuk ulam raja,pucuk ubi,pucuk segala ulam le...aku sebenarnya tak tau gak.....entah byk ulam agi yg aku tak tau...so kalau kawan semua tau boleh gak kongsi dgn aku disini....!!!


hahaha....aku dah berkongsi pasal ulam le pulak dgn kawan blog disini, aku harap kawan aku sudilah klik photo disini utk mendapat info yg lebih menarik, lebih hotttt!!!.

...sini je le jumpa lagi tuk borak kosong aku masa akan datang.......

No comments: